Людина починається з добра
Тема: Людина починається з добра.
Мета: вчити дітей критично ставитися до своїх вчинків та вчинків рідних і сторонніх людей; розвивати почуття доброти, співчуття, чуйності; виховувати у дітей любов, повагу, щирість.
Обладнання: список прислів’їв, аркуші паперу для кожного учня.
І. Вступна частина
Обговорення:
Людяність, добро … як багато про це говорять. Напевно так просто нагодувати голодного, допомогти хворій людині, виявити увагу до людини похилого віку. А чи кожна людина відкрита, чуйна, здатна творити добро?
Привітання.
Зворотній зв'язок. Продовжити фразу: "Я вважаю, що я…" (назвати свої позитивні риси характеру).
ІІ. Основна частина
1. Робота з оповіданням.
Дідусь.
Дуже постарів дідусь. Погано він бачив, погано чув; руки й ноги в нього тремтіли від старості: несе ложку до рота й юшку розхлюпує.
Не сподобалося це синові та невістці: перестали вони батька разом з усіма за стіл садити, заховали його у запічок і почали годувати з череп’яної миски.
Затремтіли руки в старого, миска впала й розбилася. Ще дужче розлютилися син і невістка: почали годувати батька з дерев’яної миски.
У дідового сина був маленький синок. Якось сидить хлопчик на долівці тай щось складає з трісочок.
Що ти робиш, дитинко? – спитала в нього мати.
Коробочку, - відповідає дитина. – От як ви з татком постарієте, я й годуватиму вас із дерев’яної коробочки.
Переглянулися батько з матір’ю тай почервоніли від сорому. Відтоді перестали ховати старенького батька у запічку та з дерев’яної миски годувати.
К. Ушинський
Обговорення.
2. Вправа "Лист-подяка найріднішим людям".
Учасники пишуть листа дідусеві чи бабусі, в якому висловлюють свою любов, повагу, вдячність.
Обговорення.
3. Робота з прислів’ями.
Робиш добро – не кайся, робиш зло – зла й сподівайся.
Не одежа красить людину, а добрі діла.
Добре роби, добре й буде.
Не роби комусь, що собі не мило.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Обговорення.
4. Вправа "Моя добра справа".
Написати міні-твір (згадати добрі справи, які ви зробили безкорисно).
ІІІ. Заключна частина.
1. Обговорення.
Сьогодні на занятті я зрозумів (-ла), що бути доброю людиною це -- …
2. Підведення підсумків.
Учні зрозуміли, що насправді дбати про інших людей яким потрібна допомога – дуже просто! Що допомагаючи іншим, ти відкриваєш своє серце для добра, стаєш відкритішим, щирішим, вчишся співпереживати, виховуєш у собі відповідальність та небайдужість до проблем іншої людини, і просто стаєш добрішим.
Хай завжди ваші серця будуть відкриті для добрих справ!