Мистецтво спілкування

13.03.2015 09:39

Виховна година на тему:

Мистецтво спілкування.

Мета: виховувати  в учнях важливі для спілкування якості особистості, уміння працювати у колективі.

Методичне забезпечення: вислови про спілкування, основні правила спілкування у вигляді роздаткового матеріалу. 

Хід заходу

1.     Значення спілкування у житті людини.

2.     Основні правила спілкування

3.     Робота в мікрогрупах:

·        творча робота групи;

·        визначення головних якостей людини для спілкування.

4.     Висновок.

 

1.    Значення спілкування у житті людини.

Упродовж життя кожен із нас постійно контактує, спілкується із найрізноманітнішими людьми. Здавалося б, життєвий досвід, який ми поступово набуваємо, дозволяє розв’язати будь-яке  повсякденне питання.

Насправді лише одиниці самостійно відкривають правила спілкування, які допомагають уникати додаткових труднощів у взаємодії з іншими людьми, своєчасно «гасити» конфлікти, що виникають внаслідок непорозумінь.

Тема нашої розмовимистецтво спілкування.

Сьогодні на виховній годині ми спробуємо визначити найважливіші якості людини для продуктивного спілкування із оточуючими, золоті правила спілкування, спробуємо працювати разом, знаходити єдино правильне рішення у різних життєвих ситуаціях.

 

Спілкування – це складний багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми, який породжується потребами спільної діяльності і включає обмін інформацією, вироблення єдиної стратегії взаємодії, сприйняття  і розуміння іншої людини.

Жити – значить пізнавати себе, творити себе, відчувати свою залежність не тільки від світу матеріального, але і від вищого духовного. Найвище  багатство людини – це можливість спілкуватися. У спілкуванні ми пізнаємо один одного, розвиваємо свої моральні і психічні якості, розкриваємо себе. Не можна не погодитися зі словами чудового письменника Антуана де Сент-Екзюпері про те, що «Спілкування – найбільша розкіш у житті».

  

2.    Основні правила спілкування

Спілкування із оточуючим середовищем починається зі слова, погляду, жесту, посмішки. Як же зробити наше спілкування приємним, радісним, бажаним, продуктивним? Яких правил слід дотримуватися у процесі спілкування із співрозмовником?

(Обговорення правил спілкування між учнями)

Отже, можна виділити наступні основні правила спілкування:

1.     Будьте завжди ввічливі, привітні та доброзичливі у спілкуванні. З повагою ставтеся до співрозмовника.

2.     Будьте уважні до співрозмовника, до його стану  і настрою, до того, що і як він говорить, як реагує на ті чи інші слова.

3.     Умійте слухати і не перебивати інших.

4.     Не бійтеся вступати у контакти (усні чи письмові) з людьми, навіть не знайомими вам, але при цьому  уникайте нав’язливості.

5.     Говоріть про те, що може бути цікавим і корисним для тих, хто вас слухає.

6.     Не завдавайте людям прикрощів словом (не ображайте, не говоріть неприємного, не виявляйте своєї неповаги, не вживайте грубих слів, тощо).

7.     Умійте ввічливо попросити про щось і ввічливо відмовити у чомусь, не образивши людину своєю відмовою. Намагайтеся чемно пояснити причину прохання чи відмови.

8.     Використовуйте в спілкуванні слова будь ласка, вибачте,  не ображайтесь, чи не змогли б ви, на жаль. Так вийшло. Стежте за культурою мовлення.

9.     Умійте підтримати людину словом і ділом у будь-якій ситуації.

 

3.    Робота з учнями

 

Дуже часто у житті ми спілкуємося у невеликих групах. Це може бути коло друзів, однодумців, співробітників, ін. Величезне значення має створення у таких групах сприятливої психологічної атмосфери, співробітництва, постановка єдиної мети, спільність інтересів. Тому зараз ми попрацюємо над нашою проблемою – спілкування.

Групова робота

Вашим завданням буде створити герб кожного учасника групи. На гербі потрібно буде намалювати інтереси групи, спільну точку зору на різні аспекти життєдіяльності. Ми побачимо, як, використовуючи основні правила спілкування, можна знайти єдине правильне колективне рішення, дійти згоди, краще пізнати себе і товаришів.

 

Визначення головних якостей людини для спілкування.

1.  Які, на вашу думку, якості людини є найважливішими для спілкування?

(група обговорює питання – 3 хв. і спікери висловлюють колективну думку)

·        уміння слухати, тактовність, уміння переконувати, інтуїція, спостережливість, відвертість.

2.  Як ви себе почуваєте, коли ніхто не реагує на ваші слова?

3.  Як ви самі почуваєтеся, коли ігноруєте висловлювання інших?

4.  Як би ви відмовили людині у проханні, щоб не образити її?

 

5.    Висновок.

Отже , із усього сказаного нами можна зробити висновок, що спілкування – це чи не найважливіша для людини річ і для того, щоб воно приносило задоволення і бажаний результат, слід виробити  у собі ті якості, про які ми сьогодні говорили і пам’ятати  вислів древніх: “Заговори, щоб я тебе побачив”.

Завжди пам’ятайте просту народну істину, що до людей слід ставитися так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе.