Виховний захід на тему: «СНІД: знати, щоб жити»

04.02.2014 14:52

Виховний захід на тему:

«СНІД: знати, щоб жити»

Мета. Сформувати в учнів поняття про походження СНІДу; дати відповіді на найпоширеніші запитання, які стосуються захворювання на СНІД; вказати на шляхи профілактики СНІДу; пропагувати здоровий спосіб життя та високоморальну поведінку людини в суспільстві.

(Звучить аудіозапис пісні Ф. Меркурі.)

Учитель. День добрий усім, хто зібрався в цій залі.

«Хто попереджений, той захищений», – саме так говорить французьке прислів'я. Сьогоднішня акція – це попередження всім про болючу рану суспільства – СНІД.

Фреді Меркурі, талановитий співак і композитор, пішов із життя в 1991 році. Смерть налетіла, як вихор, й ім'я їй було – СНІД. Молодий красень став інвалідом, а потім помер.

Талановитий, заможний і знаменитий соліст балету Росії, Великобританії, Парижу Рудольф Нурієв помер від СНІДу. І ще десятки, сотні, тисячі і навіть мільйони смертей...

1-й учень. Як відомо, СНІД одна з найважливіших проблем, з якою зіткнулося людство в XX столітті і з якою ми ввійшли у XXI століття.

2-й учень. Стрімко зростає кількість інфікованих і померлих від СНІДу людей. Багато про СНІД вже відомо, але кожного дня з'являється нова інформація. Водночас накопичено певний багаж знань, використання яких зробить можливим якщо не припинення поширення хвороби, то хоча б сповільнення цього процесу.

(На спинах 7 учнів написані букви, що разом складають слова «ВІЛ», «СНІД».

Вони по черзі повертаються до глядачів спинами, і на кожну букву абревіатури іде розшифровка з коментарем).

В «Вірус» – збудник захворювання.

І – «Імунодефіциту» – відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Л – «Людини».

С – «Синдром» – ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану.

Н «Набутого» – такого, що набутий протягом життя, а не від народження.

І «Імунного» – стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Д – «Дефіцит» – в даному випадку відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

(Учні шикуються в шахматному порядку ЧИТАЮТЬ ВІРШ).

СНІДу «ні» ми разом скажемо усі,

І чекаєм на підтримку звідусіль.

Якщо знати і виконувати все,

Щоб не захворіти,

То не буде ані горя, ні біди,

І забуде нас хвороба назавжди,

Тільки б захотіти!

3-й учень. Трохи історії.

4-й учень. Перші випадки захворювання на СНІД було діагностовано в 1981 р. у США. Спочатку хвороба видавалася вельми загадковою. У Франції, як тільки з'явилися перші повідомлення про таємничу хворобу, сформували групу дослідників під керівництвом ученого-вірусолога Люка Монтеньє для її вивчення.

5-й учень. Протягом двох років (починаючи з 1981 р.) було з'ясовано загальну картину хвороби, виявлено її збудника – вірус імунодефіциту людини (ВІЛ), розроблено методи, за допомогою яких знаходять вірус хвороби в організмі людини, встановлено механізм негативної дії вірусу на організм.

6-й учень. Вперше ВІЛ був виділений та індефікований у 1983 р. французькими вченими на чолі з Монтеньє в Пастерівському інституті в Парижі. Водночас про факт відкриття вірусу, котрий спричиняє СНІД, повідомили американські вчені з Національного інституту здоров'я на чолі з Робертом Гало.

7-й учень. Таким чином, успіхи у вивченні ВІЛ та СНІД насправді великі, але невідомого в дослідженні цієї проблеми ще багато.

8-й учень. ВІЛ – це вірус імунодефіциту людини, який розвивається та розмножується в організмі людини і призводить до повної втрати захисних сил організму та розвитку СНІД.

Всі. Пам'ятайте! ВІЛ передається!

(Кожен учень робить крок вперед і озвучує картинку).

1-й учень. При статевому контакті з ВІЛ-інфікованою людиною.

2-й учень. Коли цілісність шкірних покривів порушується гострим предметом (голкою, бритвою, або інструментом для нанесення татуювання), який перед цим вживала інфікована людина, і кров якої залишилась на цьому предметі. Ризик інфікування ВІЛ найбільший при повторному використанні шприца чи голки для введення ліків або наркотиків після вірусоносія, а також при переливанні крові, що містить ВІЛ»

3-й учень. ВІЛ також може передаватися плоду від інфікованої матері під час вагітності, пологів чи після народження дитини через молоко матері.

Всі. ВІЛ не передається!

4-й учень. Через спільне з ВІЛ-інфікованим користування верхнім одягом.

5-й учень. Рукопотискання, обійми, дружні поцілунки.

6-й учень. Спільне користування фонтанчиком для питної води, посуд, їжу, телефонну слухавку.

7-й учень. Домашніх тварин, укуси комах.

8-й учень. Чхання і кашель.

1учень. Контакти в громадському транспорті (наприклад, в «годину пік»).

2-й учень. Монети та паперові гроші.

3-й учень. Рушники, мило, мочалку.

4учень. Плавання в басейні, дверні ручки та спортивні снаряди.

5учень. Чи можливо вилікувати цю страшну хворобу?

Всі. На жаль, ні!

6учень. Лікарі всього світу ведуть наполегливі пошуки вакцини, яка б могла захистити людей від ВІЛ, але поки що безрезультатно. Можливо, це буде зроблено у близькому майбутньому.

Всі. (Читають вірш).

Ми благаємо, любіть свою сім'ю,

Збережіть її від страху і жалю,

Будьте твердими у справах і думках

Тільки у хороших.

Не давайте вас зламати й підкорить,

Бо на світі треба гідно всім прожить,

Кожен з вас це може!

Учитель. «Як ВІЛ руйнує імунітет?». Відповідь саме на це запитання ми зможемо дати, коли подивимося сценку у виконанні учнів.

Як ВІЛ руйнує імунітет

Ролі: Організм людини, Грип, Пневмонія, ВІЛ.

«Організм людини» стає в центрі і каже:

Кожен із нас має імунну систему, яка надійно захищає наш організм від багатьох інфекцій.

Клітини імунної системи утворюють коло навколо організму:

Коли імунітет сильний, він легко долає більшість інфекцій. Ось, наприклад, що відбувається під час атаки грипу.

«Грип» намагається прорватися крізь коло захисників, та це йому не вдається:

Організм надійно захищений імунною системою, якщо вірус грипу потрапляє в організм, імунна система легко долає його.

«Грип» відходить.

«ВІЛ» підходить до однієї з «клітин імунної системи» і дає їй половину карток із написом «ВІЛ»:

Але нещодавно з'явився вірус, який називається «ВІЛ». Він має секретну зброю проти клітин імунної системи.

Той, хто взяв половину карток, перетворюється на «ВІЛ» і починає роздавати свої картки:

ВІЛ убиває клітини імунітету і використовує їх для розмноження.

Інші клітини, які отримують картки, також перетворюються на «ВІЛ»:

Коли імунна система повністю зруйнована, починається СНІД кінцева стадія ВІЛ-інфекції.

«Організм людини» оточують «грип» і «пневмонія»:

На цій стадії людина стає дуже уразливою для будь-яких інфекцій і злоякісних пухлин.

«Організм людини» каже:

Хвора на СНІД людина слабшає і через кілька місяців помирає,і повільно опускається до підлоги.

Учитель. Як треба ставитися до хворих на СНІД?

ВІЛ-інфекція – проблема не менш соціальна, ніж медична. ВІЛ-інфіковані особи та хворі на СНІД потребують соціального захисту, милосердя і співчуття, гуманного ставлення з боку оточуючих і психологічної підтримки. Бо коли від них ще й відвернуться люди, пережити це дуже важко. Отож будьмо милосердними. Тим більше, що хворі на СНІД та ВІЛ-інфіковані не становлять небезпеку для оточуючих людей при побутових контактах.

Інфіковані діти можуть вільно відвідувати дитячі садки, навчатися в загальних школах.

Хворі на СНІД та інфіковані можуть відпочивати у звичайних санаторіях. Вони мають право на професійну діяльність за обраним фахом, за винятком роботи за спеціальностями та на посадах, встановлених спеціальним переліком; на безкоштовне забезпечення ліками.

Тож будьмо доброзичливими до тих, хто зазнав удару смертельного вірусу, їх сусідство не є небезпечним для нас, а наше – їм необхідне.